Veľa ľudí by chcelo podnikať. Väčšina z nich si myslí, že podnikatelia majú veľa peňazí a málo práce. Nie je to úplne tak, ale je pravda, že úspešný podnik sa môže riadiť sám a jeho úspešný majiteľ si môže užívať krásne prostredie exotických ostrovov a doma sa mu na účet kotúľajú peniažky už vlastnou dostredivou silou.
To, čo je ale potrebné vždy, je úspešné rozbehnutie podniku a je jedno či je to podnik, kde sa vyrábajú rozkladacie postele či firma, ktorá sa zameriava na spravovanie ppc reklám. Základ spočíva v tom nájsť dieru na trhu. Úspech majú tri druhy vecí. To, čo ľudia potrebujú. To, čo sa ľuďom páči a to, na čom sa stávajú závislými. Cigarety a alkohol sa neprestanú predávať asi nikdy aj keď na nich bude strašne vysoká daň. Je to vlastne veľmi smutné, ale krabička cigariet za neuveriteľných 10 € si stále nachádza svoju klientelu.
Ideálne je veci skupovať vo veľkom za lacno a predávať v malom za viac. To je základ jedného z najjednoduchších podnikaní. Musíte mať dobrý čuch na výhodnú kúpu a aspoň základnú orientáciu v cenách na trhu. Ak sa rozhodnete veci sami vyrábať a predávať, potom je počítanie zložitejšie. Musíte si dobre spočítať a odhadnúť peniaze, ktoré do vyrábania vložíte, odhadnúť časovú náročnosť potrebnú na proces vyrábania vecí a podobne. Tiež musíte odhadnúť to, či sú ľudia ochotní zaplatiť toľko, koľko by pre vás bolo zaujímavé, aby ste na koniec na výrobkoch neprerobili.
Príklad neúspešného podnikania je častý v umeleckých kruhoch. Ľudia totiž často nie sú schopní ohodnotiť umelecké dielo na takú cenu, koľko času ste tomu venovali. Kamarát vypaľoval obrazy do dreva, venoval tomu neskutočné množstvo času, úsilia a peňazí a v konečnom dôsledku neskutočne prerobil. Nakoniec sa začala venovať klasickému stolárstvu a jeden drevený stolík, ktorý má hotový za oveľa menej času mu vynesie oveľa viac ako nádherný, ale bohužiaľ nedocenený vypaľovaný obraz tigra.